Sinds ik bijna tien jaar geleden mijn bedrijf ben begonnen, heb ik altijd veel aandacht gegeven aan mijn medewerkers. Voor een bedrijf zijn de medewerkers het aller belangrijkste en het is belangrijk om goed naar de mening van medewerkers te luisteren. Alle mensen die in het bedrijf werken hebben maandelijks een gesprek met hun manager en hebben regelmatig de mogelijkheid om de gang van zaken in het bedrijf te beoordelen. Wij voerden regelmatig een tevredenheidsonderzoek uit, maar vonden dat wij hier meer mee konden doen. Uiteindelijk kwamen wij uit bij de medewerkerstevredenheids app van het bedrijf solkie en krijgen nu veel meer goede feedback van de werknemers. Op dit moment werken er ruim veertig mensen in het bedrijf en de werknemers hebben er voor gezorgd dat het bedrijf snel kon groeien en gezond is. Als ondernemer heb ik natuurlijk veel invloed gehad op het bedrijf, maar ik kon het nooit doen zonder de werknemers. Ik heb mij vanaf het begin gerealiseerd, dat een gemotiveerde werknemer harder werkt en betere resultaten laten zien en de sfeer veel beter is op het bedrijf, waardoor iedereen het prettiger vind werken. Ik heb altijd geprobeerd om goed naar de werknemers te luisteren en zoveel mogelijk te doen met hun voorstellen. Tegenwoordig heb ik niet meer de tijd om met iedereen maandelijks te praten, maar de medewerkers doen dit nog wel met hun managers. Wij gebruikten jarenlang een tevredenheidsonderzoek om te zien wat de mensen van het bedrijf vonden, maar realiseerden ons ook dat dit een moment opname is. Het onderzoek duurde een aantal minuten om in te vullen en veel mensen wilden het snel afronden. Wij wilden meer met dit onderzoek doen en kwamen bij een medewerkerstevredenheids app uit. 

Een medewerkerstevredenheids app van solkie

Wij zochten naar een manier om betere data te krijgen van het onderzoek en het minder langdradig te maken. Wij hoopten een bedrijf te vinden dat ons hiermee kon helpen en dit bleek het bedrijf solkie te zijn. Zij stelden voor om een medewerkerstevredenheids app te gebruiken in de plaats van het onderzoek. Met de app zouden wij maandelijks feedback krijgen en niet meer een keer per jaar, hierdoor werd het onderzoek minder een moment opname. De onderzoeken via een applicatie zouden vaker ingevuld worden, omdat ze leuker zijn om te maken. Bovendien waren de kosten voor een medewerkerstevredenheids app niet hoger dan een ouderwets onderzoek.

Veel positieve resultaten

Drie maanden geleden zijn wij gestart met de medewerkerstevredenheids app en zijn er erg blij mee. Wij merken dat veel medewerkers de app gebruiken en het soms zelfs leuk vinden om de vragen te beantwoorden. Aangezien wij elke maand de resultaten zien, kunnen wij beter zien wat er goed gaat en beter kan in het bedrijf. Wij kunnen nu sneller inspelen op veranderingen en beter meten wat het effect is. Wij maken veel gebruik van de medewerkerstevredenheids app en zijn erg blij met solkie.

  • Wij meten nu maandelijks de tevredenheid van de medewerkers 
  • Meer medewerkers vullen de vragen in
  • Veel medewerkers vinden het leuk om de app te gebruiken
  • Wij kunnen sneller inspelen op de resultaten