Goede CRM is van belang voor vrijwel alle bedrijven, maar het bijhouden ervan is soms nog knap lastig. Daarom ontwikkelde Teamleader.nl een systeem waarmee je op een eenvoudige en overzichtelijke manier je CRM kunt inzien en bijhouden. (teamleader.nl/crm) Het gebruiken van dit systeem zal eraan bijdragen dat je klanten merken dat je met ze bezig bent (en blijft) en ze dus van waarde voor je zijn, en andersom. Het is niet moeilijk om goed klantcontact te onderhouden, en bijvoorbeeld follow-up mails te sturen en informerend telefoontje te plegen zo nu en dan. Het is echter een stuk moeilijker om het overzicht te bewaren tussen al je klanten en relaties, en te onthouden wie je wanneer hebt benaderd en wanneer je welke actie het beste kunt uitvoeren. In die gevallen is het slim om een CRM systeem in te zetten, zoals die van Teamleader.nl. Dit systeem houdt namelijk zelf precies jullie gehele gespreksgeschiedenis bij, en staat je dus toe om het precies daar weer op te pakken waar jullie eindigden. Dit schept vertrouwen bij je klant, omdat je ogenschijnlijk alles hebt onthouden wat die zei en dit geeft je sales een boost. Vertrouwen is namelijk een van de belangrijkste dingen die je nodig hebt van klanten, en een goede CRM draagt daar actief aan bij.

De CRM van Teamleader.nl

Als je het CRM systeem van Teamleader.nl gaat gebruiken zal je klantcontact vanaf dat
moment een stuk soepeler en gemakkelijker verlopen. Elke gespreksgeschiedenis wordt bijgehouden en bovendien biedt het programma nog een paar handige nevenfuncties, zoals:
  • Een Factuurprogramma, waarmee je die ene klant gelijk kunt factureren.
  • Een Project management tool, dat je helpt projecten beter te plannen.
  • Een Support Ticket functie, waarmee je klanten sneller en beter antwoord op hun vragen krijgen.
Het gebruik van al deze functies van het CRM systeem van teamleader.nl biedt veel voordelen, voornamelijk op het gebied van tijdwinst. Het kost enorm veel tijd om steeds in je emails te moeten zoeken naar de benodigde informatie of gesprekken die je met iemand voerde. Dit CRM systeem houdt dat alles op een overzichtelijke manier voor je bij, zodat jij je kunt richten op de belangrijkere zaken, zoals goed klantcontact en het leveren van je allerbeste service.

De voordelen van online Support Tickets

Teamleader.nl heeft in hun handige CRM tool ook de optie voor Support Tickets zitten. Dit kan enorm handig zijn voor als je een veelgebruikte website hebt, en klanten je vaak benaderen met allerlei vragen. Je kunt iemand in je bedrijf aanwijzen die voortaan deze vragen online gaat beantwoorden, en dat via het systeem van Teamleader.nl. Daar komen namelijk de vragen binnen die klanten op jouw eigen website hebben ingevoerd. Allereerst krijgen klanten een geautomatiseerd bericht, namelijk dat hun vraag goed is binnengekomen en een medewerker van jouw bedrijf hen zo snel mogelijk te woord zal staan. Daarna kan jouw medewerker (of jijzelf) via datzelfde systeem de klant te woord staan en voorzien van de juiste informatie. Een klant die snel geholpen wordt is een tevreden klant, en tevreden klanten komen terug!